ΕΞΩ ΕΠΙΚΟΝΔΥΛΙΤΙΔΑ ΑΓΚΩΝΑ

Ως έξω επικονδυλίτιδα περιγράφουμε την παθολογία στην έξω επιφάνεια του αγκώνα όπως αυτή προκύπτει συνήθως από υπέρχρηση. Συχνά αναφερόμαστε σε αυτή την παθολογία ως «τραυματισμός των αθλητών αντισφαίρισης» (Tennis elbow) παρόλο που μόνο το 10% αυτών εμφανίζει συμπτώματα.

Η έξω επικονδυλίτιδα στον αγκώνα αποτελεί την πιο συχνή αιτία συμπτωμάτων των ατόμων που αναφέρουν πόνο στην περιοχή του αγκώνα. Η εμφάνιση της συγκεκριμένης πάθησης δεν φαίνεται να διαφέρει σε ποσοστό ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες. Αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν κάποιο σύμπτωμα στον αγκώνα παρουσιάζουν όσοι είναι άνω των 40 ετών, καπνίζουν, εμφανίζουν παχυσαρκία και εκτελούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις ή/και χειρίζονται μεγάλα φορτία για μεγάλα χρονικά διαστήματα μέσα στη μέρα.

Συνήθη συμπτώματα:

• Πόνος κατά την ψηλάφηση (τόσο στην επιφάνειας του έξω επικόνδυλου αλλά και κατά μήκος των εκτεινώντων μυών).
  • Πρόκληση ή επιδείνωση πόνου κατά την έκταση του καρπού σε θέση πρηνισμού.
  • Έλλειψη μυϊκής δύναμης σε σύγκριση με το υγιές κατά την έκταση του καρπού με αντίσταση.

Τι προκαλεί την έξω επικονδυλίτιδα;

• Επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες-κινήσεις σύλληψης ή/και έκτασης του καρπού με πρηνισμό του αντιβραχίου.
  • Απότομες αλλαγές εργονομίας (αλλαγή ρακέτας στους αθλητές, αλλαγή πληκτρολογίου/ποντικιού κ.α.).

Διαφοροδιάγνωση:

• Η φυσικοθεραπευτική αξιολόγηση πρέπει να είναι σχολαστική και να πραγματοποιείται με συνέπεια για να μπορεί να διαφοροδιαγνώσκει πιθανές παθολογίες του αυχένα οι οποίες αναφέρουν πόνο στην περιοχή του αγκώνα.

Στάδια θεραπείας:

• Προστασία, ανακούφιση από τον πόνο και αντιφλεγμονώδη θεραπεία (Manual Therapy, TECAR Therapy, Ηλεκτροθεραπεία, Περίδεση,Ξηρά βελόνα)
  • Επανάκτηση του εύρους κίνησης του αγκώνα (Μanual therapy,Παθητική κινητοποίηση, διατάσεις, PNF).
  • Κινητοποίηση νευρικού ιστού.
  • Προοδευτική ενδυνάμωση των εκτεινώντων μυών του καρπού.
  • Επιστροφή στον άθλημα ή την εργασία.